Yeni Medya: Gerçekten ‘yeni’ olan nedir?

Kurgu Online International Journal of Communication Studies uzun yıllara dayanan akademik geleneğini artık İnternet’te, coğrafyasız bir ortamda sürdürüyor. 1 Ocak 2010 tarihinde Türkçe-İngilizce olarak yayımlanacak ikinci sayımızın konusu: “Yeni medya: Gerçekten ‘yeni’ olan nedir?”

Hayatımızda yeni kelimeler ve tanımlamalar var. Twitter, Facebook, high definition, dijital film ve birçok yeni kavram yakın geçmişte kamusal alanda görünmeye başladı. “Yeni medya” terimi giderek hayatımızın olası her alanında yerini alıyor. Bu konuda ilk akla gelenler arasında iletişim, gazetecilik, kitle iletişimi, video, film sayılabilir. Yeni medyayı sağladığı olanaklar açısından geleneksel medyayla karşılaştırdığımızda, onu “yeni” kılan gözle görülür kimi farklar olmalı.

Açıkçası yeni medya ile ilgili olarak cevaplanması gereken sorular var: Yeni medya hakkında gerçekten “yeni” olan nedir? Yeni medya içeriği ve bağlamı nasıl etkiler? Yeni medya yalnızca yeni tüketici ve üretici profilleriyle mi ilgilidir? Film, yeni medyadan nasıl etkilenmektedir ve görsel iletişim için önemi nedir? Yeni medya teknolojisi dışında, yeni medyanın felsefesi ve ideolojisi nedir? Yeni medya hakkında konuşurken, aynı zamanda “yeni yurttaşlık” hakkında da düşünebilir miyiz? Elbette, sorular tümüyle bunlarla sınırlı değil. “Yeni medya” yanıtlanmayı bekleyen sorularıyla yaşamımızın merkezindeki yerini giderek genişletiyor.

Bu soruya akademik düzeyde vereceğiniz yanıtları, (araştırma notu, makale, kuramsal tartışma, vb.) en geç 15 Kasım 2009 tarihine kadar bekliyoruz. Makaleleriniz hakem sürecinden geçtikten sonra hakem raporları tarafınıza ulaştırılarak, çalışmanız hakkında bilgi verilecektir.

Dergimizin ikinci sayısında Amy Schmitz Weiss ve Mehmet Kesim sayı editörleri olarak görev yapacaklardır. Değerli çalışmalarınızı beklediğimizi unutmamanız dileğiyle…

Prof. Dr. Nejdet Atabek
Baş-editör
Dekan
Kurgu-Online International Journal of Communication Studies
http://www.kurgu.anadolu.edu.tr
natabek@anadolu.edu.tr
Anadolu Üniversitesi
İletişim Bilimleri Fakültesi

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: