Sosyal oyun pazarı iştah kabartıyor

Facebook ve benzeri sosyal ağlar üstünde kullanıcıların arkadaşlarıyla ortak oynadığı oyunlar milyarlarca dolarlık bir pazar yaratmış durumda. Üstelik hiçbir yavaşlama emaresi de yok

İnternet üstünde aylık abonelik bedeli verilerek oynanan oyunlar internetin en büyük gelir kaynaklarından biri haline gelmiş durumda. Örneğin sadece Çin’de geçtiğimiz yıl bu sektör 3,57 milyar dolar ciroya imza attı. Bu rakamın ülkede 2010 yılında 4,5 milyar dolara, 2014 yılındaysa 9,2 milyar dolara çıkması bekleniyor. Benzer şekilde bu tip oyunların son derece popüler olduğu Güney Kore’de bu yılki pazar büyüklüğünün 3,19 milyar dolara ulaşması söz konusu.
Bu rakamların ardındaki güçse MMORPG olarak adlandırılan kategorideki oyunlar. Bu türdeki oyunlarda büyük bir sanal evrende seçtiğiniz bir karakteri canlandırıyorsunuz. Kazandığınız yetenekler ve ürünler karşılığında süreklilik kazanan oyunlar aylık ortalama 10 dolara gelen aidatını ödediğiniz sürece devam ediyor.
Yakın döneme kadar birçok yatırımcının ağzını sulandıran bu alandaki gelişmeleri geride bırakan gelişmeyse ‘sosyal oyunlar’ oldu.
Facebook ve türevi sosyal ağlar üstünde oynanan bu türdeki oyunlar hem kullanıcı sayısı hem de yarattığı cirolar açısından çok daha büyük bir pazarın ipuçlarını verir durumda.

Köylü oyunun da efendisi
Sosyal oyun kavramında herkesin aklına ilk gelen örnek şüphesiz Facebook kullanıcılarının neredeyse tamamına bir şekilde dokunmuş olan Farmville. Sanal bir çiftlik yönetimini konu alan bu oyun yaratıcısı Zynga şirketine kazandırdığı yüz milyonlarca doların yanında yepyeni bir sektörün kuruluş belgesini de oluşturmayı başardı.
Sanal Alem sayfasında daha önce detaylarına değindiğimiz (getir.net/d1s) bu oyun kullanıcılardan oynama için hiçbir bedel istemese de oyun içindeki işlemleri daha kolay gerçekleştirebilmek ya da daha çok verim almak için gereken unsurları ücretli olarak satıyor. Bu basit mantığı 80 milyondan fazla aktif oyuncuyla birleştirince doğan ciro 250 milyon doları geçiyor.
Bu başarının ardından Farmville ve benzeri birçok başarılı Facebook oyununu geliştiren Zynga yatırımcıların da büyüteci altına girdi. Firma için değerleme yapan denetim kuruluşları satın almak isteyen yatırımcıların Zynga’yı 4 milyar dolar bedelle değerlemesini salık veriyor. Bunun henüz 2007 yılında kurulmuş bir firma için hiç de azımsanacak bir başarı olmadığı ortada. Şirketin yeni dönem hedefleri arasında Farmville ve türevlerini Facebook’un dışındaki site, cep telefonu ve işletim sistemlerine yaygınlaştırma hevesinin de bu ciroları ve değeri arttıracağına şüphe yok.
En ilginç ayrıntılardan biri de bu tip sosyal oyunların tutkunlarının genel oyuncu kitlesinden çok farklı olarak 40 yaş üstü kadınlardan olması. Sosyal oyunculardaki kadın oranı yüzde 55. Bir diğer eğilimse genellikle tanıdığı kişilerle oynamak. Kadınlar da erkekler de sosyal oyunları bu sosyal ağlarda bir şekilde tanıdığı arkadaşlarıyla oynamayı tercih ediyor.

Kaynak: http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalHaberDetay&ArticleID=995938&Date=11.05.2010&CategoryID=105

Erişim tarihi: 11.05.2010

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: