İsrail sosyal medyayı farketti!

İsrail Savunma Bakanlığı neredeyse yarım saatte bir YouTube ve Twitter’a yüklediği video, fotoğraf ve mesajlarla ‘haklı olduğunu’ anlatmaya çalışıyor.

Bugüne kadar sosyal medyayı önemsemeyen, özellikle Gazze operasyonlarına ilişkin sanal alemdeki oradaki protesto ve grupları dikkate almayan İsrail hükümeti, Özgürlük Filosu’na yönelik kanlı baskından sonra yüzünü sosyal medyaya çevirmek zorunda kaldı. Bunun nedeni de başta 2009’daki Gazze saldırıları olmak üzere bugüne kadarki büyük operasyonlarında görüntü ve ses aktarımını engelleyerek medyaya tam bir karartma uygulayan Tel Aviv’in bu kez bunu başaramamasıydı.

Gazze operasyonlarında uygulanan medya karartması o zaman işe yaramış, bunun sonucunda sosyal medyaya vahşet görüntüleri düşmemiş, bu da sanal alemdeki tepki kampanyalarının sınırlı kalmasını sağlamıştı.

Ancak karartma ve frekans bozucu teknolojiler Özgürlük Filosu olayında işe yaramadı. Mavi Marmara’daki kameralardan sürekli frekans değiştirerek operasyona ait görüntüler dünyaya geçilebildi. Bu görüntüler de anında sosyal medya yoluyla paylaşılarak çığ gibi bir tepkinin oluşmasına yol açtı.

Bunun sonucunda çareyi sosyal medyaya yüklenmekte bulan İsrail Savunma Bakanlığı, tarihinde ilk kez ve neredeyse yarım saat arayla YouTube ve Twitter’a video ve mesaj girmeye başladı.

Bakanlığı’nın kanlı baskından kısa süre sonra YouTube’a yüklediği videoda Mavi Marmara’ya inen komandoların barış gönüllüleri tarafından ‘nasıl saldırıya uğradığını’ göstermeye çalıştı. Ondan kısa süre sonra yüklenen videoda gemide ele geçirilen ‘saldırı malzemeleri’ gösterildi. Bunları gemilerden kargonun indirilişi, yaralıların taşınması, baskının farklı mesafelerden görüntü ve fotoğrafları izledi.

Son olarak, bugün öğle saatlerinde, İsrail Savunma Bakanlığı’nın Twitter hesabına girilen fotoğraflarda, gemide bulunan sapanlar ve bir sapanın üzerindeki Hizbullah yazısı teşhir edildi. Ondan kısa süre önce Özgürlük Filosu’ndaki yardım malzemelerinin Gazze’ye iletildiğini gösteren videolar aynı yerde paylaşılmıştı. Ancak bu mesaj ve görüntüler İsrail hükümetinin beklediği etkiyi yaratmadı.

İsrail Savunma Bakanlığı adına Christian Science Monitör gazetesine demeç veren Şlomo Dror, sosyal medya kampanyasının çok da işe yaramadığı kanısında. Dror, “bir şeyi kesin biliyorum, o da medyadaki savaşı kaybediyor olduğumuz” ifadelerini kullanmıştı.

Jerusalem Post gazetesinde Yaakov Katz imzasıyla dün yayımlanan yazıda İsrail’in PR faaliyetlerinde çok geç kaldığı, Savunma Bakanlığı kendi çektiği görüntüleri medyayla paylaşılıncaya kadar internette çoktan baskın görüntülerinin dolaşmaya başladığı ve tepkilerin oluştuğu belirtildi.

Kaynak: http://www.ntvmsnbc.com/id/25102111/ (Erişim: 02.06.2010)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: