Medyanın Sosyal Network Yatırımlarındaki Kaybı 1,5 Milyar Doları Aştı

En son olarak AOL’nin Bebo yatırımından zarar etmesi ile sadece Amerika ve İngiltere’de medya devlerinin sosyal networklerde kaybettikleri yatırımın değeri 1,5 milyar doları aştı.

İnternet kullanımının yaygınlaşması ile birlikte tüm dünyada basın sektörü köklü bir değişiklik yaşadı. Daha fazla bilgiye, istedikleri an istedikleri yerden ulaşmak isteyen okuyucu kitleleri dergi ve gazetelerin online mecraya taşınmasını adeta zorunlu kıldı.

İnternet ile gelen devrimden sonra medya devleri tam yeni yayıncılık modellerini öğrenmeye başlıyorlardı ki bu kez de sosyal network çılgınlığı baş gösterdi. Yarışta geç kalmak istemeyen medya şirketleri bu kez de adeta 19. yüzyıl ortasında yaşanan “altına hücum”tadında bir sosyal network edinme harekatı başlattılar.

Sonucu sorarsanız yine hüsran gibi gözüküyor zira en son olarak AOL’nin Bebo yatırımındaki zararı ile yalnızca ABD ve İngiltere’deki medya devlerinin sosyal networklere gömdükleri yatırımın değeri 1,5 milyar doları aştı.

İki yıl kadar önce sosyal network sitesi Bebo’yu 850 milyon dolar karşılığında satın alan AOL geçtiğimiz hafta siteyi sattığını duyurdu. Satış rakamının ise 10 milyon doların altında olduğu konuşuluyor. Eğer bu rakam doğruysa AOL’nin Bebo yatırımı yabancıların “dotcom” adını verdiği internet çağında yapılan en kötü yatırımlardan birisi olarak tarihteki yerini alacak.

Ancak sosyal network işine giren ve ciddi anlamda zarar eden tek medya devi AOL değil. Medya imparatoru olarak nitelenen Rupert Murdoch’un News Corp firması da geçtiğimiz yıl MySpace’e 2005 yılından beri yaptığı 580 milyon dolarlık yatırım karşılığında 450 milyon dolarlık itibari değer kaybı açıklamıştı. Bir diğer medya devi İngiliz ITV televizyonu da 2009’da 37 milyon dolara sattığı Friends Reunited adlı sosyal networkten 220 milyon dolar civarında zarar etmişti.

Enders Analysis firması analistlerinden Ian Maude konu hakkında The Guardian’a yaptığı açıklamada sosyal network sektöründe alımların ve şirket evliliklerinin işe yaramadığını açıklıyor. Maude bu tarz ağların varlıklarını sürdürebilmeleri için bağımsız olmaya ihtiyaç duyduklarını belirtiyor.

Bağımsız bir firma olarak işletilen Facebook, en azından şu an için sosyal network işinden ciddi kazanç sağlayan tek firma olarak dikkat çekiyor. Facebook geçtiğimiz yıl gelirlerini ikiye katlayarak 800 milyon dolar gelir açıklamıştı.

Yazan: Çagdas Aru

Kaynak: http://turk.internet.com/portal/yazigoster.php?yaziid=28275 (Erişim: 22.06.2010)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: