AB vs Google…

Yazan: Nazlı Orhon

Avrupa Birliği, Google’a arama sonuçlarını “manipüle etmesi ve şeffaf olmaması” iddiasıyla dava açmaya hazırlanıyor. Daha önce Amerika’da dava edilmekten son anda kurtulan Google, Avrupa Birliği davasından kaçamıyor. Avrupa Birliği’nden yapılan açıklamada Google’ın pazardaki büyük payını kendi lehine kullanması ve arama algoritmasının şeffaf olmaması nedeniyle dava açacaklarını belirttiler.

Avrupa Birliği, Google’a arama sonuçlarını “manipüle etmesi ve şeffaf olmaması” iddiasıyla dava açmaya hazırlanıyor. Daha önce Amerika’da dava edilmekten son anda kurtulan Google, Avrupa Birliği davasından kaçamıyor.

Avrupa Birliği’nden yapılan açıklamada Google’ın pazardaki büyük payını kendi lehine kullanması ve arama algoritmasının şeffaf olmaması nedeniyle dava açacaklarını belirttiler. 2010’dan beri gelen şikayetleri çok dikkatle incelemeye başlayan Avrupa Birliği yetkilileri, bu süreden beri yeterince delil toplandığını ve dava açmaya hazır olduklarını belirttiler (1).

Avrupa Komisyonu’nun resmi internet sitesinde yayınlanan açıklamada davanın nedenleri yayınlandı. İlk neden olarak, Google’ın kendi arama servislerini, rakiplerine göre çok daha fazla öne çıkardığının tespit edilmesi gösterildi.

Bir diğer neden olarak ise, Google’ın online reklamlardaki problemleri verildi.

Avrupa Komisyonu Rekabet Poliçesi Başkanı Joaquín Almunia yaptığı açıklamada, 2010’dan beri Google’ı mercek altına aldıklarını, gelen bütün şikayetleri değerlendirdiklerini ve artık dava açmaya hazır olduklarını belirtti.

Ayrıca Almunia, Avrupa Komisyonu olarak hem kullanıcıların hem de diğer rakiplerin rekabet ortamından fayda sağlamaları için çalıştıklarını fakat Google yetkililerinin rekabeti kendi lehine çevirmek için yaptığı davranışların adil olmadığını söyledi.

Daha önce Avrupa Birliği, Google’dan arama motoru fonksiyonunu, diğer işleri birbirinden ayırmasını istemişti (2).

Türkiye’den de bir örnek verelim. Geçen sene sonlarına doğru Google, arama algoritmasının kullanılmasına karşı değişiklik yapmış ve bir anda Hürriyet, Milliyet, Habertürk, Mynet gibi yayınların arama sonuç sıralaması alt sıralara almıştı (3).

Daha önce de yazısını yayınladığımız Kolumbiya Gazetecilik Okulu TOW Merkezi Direktörü Emily Bell, Reuters Enstitüsündeki konuşmasında “Artık okuyucuya hangi haberin ulaşacağı konusundaki karar, yayın organlarının verdiği bir karar olmaktan çıktı. Bu konuda belirleyici olan Silikon Vadisindaki bir grup şirket” diyerek Google’ın da içinde bulunduğu şirketlerden söz etmişti (4).

1. Statement on the Google investigation

2. Avrupa Parlamentosu Google’un Arama Motoru İşi ile Diğer İşlerini Birbirinden Ayırması Kararı Yayınladı

3. Google, Neden Milliyet, Hürriyet, Mynet’i Engelledi? Google Humminbird Algoritması Nasıl Çalışıyor?

4. Gazetecilik, Silikon Vadisine Karşı İnisiyatifi Eline Almalı, Teknoloji Gazeteciliği Özgürleştiriyor ama Kontrolü de Alıyor

Kaynak: http://www.turk-internet.com/portal/yazigoster.php?yaziid=49583

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: