Yazı Çağrısı Özel Sayı: Yeni Medya ve Etik

  • Türkiye İktisadi Girişim ve İş Ahlâkı Derneği (İGİAD) tarafından yılda iki sayı yayımlanan İş Ahlakı Dergisi’nin 2015 yılı Güz sayısı “Yeni Medya ve Etik” konusuna ayrılmıştır.

Geleneksel kitle iletişim araçlarda görülen haber profesyonelliği, kurumsallaşma, sermaye ve en önemlisi üretim-tüketim tarzının farklılaşması ile ön plana çıkan yeni medya, daha önce medya üreticisi ve tüketicisi arasında sınırlı düzeyde var olan etkileşimin yerine, bireyin interaktif içerik üretme sürecini sokmuştur.

Yeni medya araçlarını sağladığı olanaklarla ve dijital gözetimin imkânları sayesinde kişisel verilerin güvenliği sorunu büyümektedir. Yeni medya, büyük sermaye ve çaba gerektirmeden, özel ve kamu hayatı önemli ölçüde etkileyecek kin ve nefret söylemleri üretmeye imkân vermektedir. Bu sebeplerle yeni medyaya yönelik hukuki düzenlemeler yapılması gerektiği ifade edilmeye başlanmıştır.

Yeni medyaya ilişkin gerek uluslararası gerekse de ulusal kapsamda yapılan yasal düzenlemeler tartışmalara sebep olmaktadır. Bu tartışmaların temel ekseninde ise etik önemli bir yer tutmaktadır.

“Yeni Medya ve Etik” konulu bu Özel Sayıda aşağıdaki konuları ele alan yazılara ve kitap değerlendirmelerine yer verilmesi planlanmaktadır:

  • Yeni medyayı tanımlama çabaları: Kavramsal ve kuramsal tartışmalar
  • Yeni medya ve etik açmazlar
  • Yeni medyanın etik ilkeleri ve değerleri
  • Yeni medyada özgürlük, denetleme ve habercilik etiği
  • Yeni medyaya yönelik yasal düzenlemeler
  • Yeni medya bağlamında fikri sınaî haklar
  • Yeni medya, siyaset ve iktidar ilişkileri

Yeni medya tartışmalarının Türkiye açısından da güncel olması sebebiyle bu özel sayıda konuya gerek disipliner gerekse de disiplinlerararası perspektiften yaklaşan yazılara yer verilecektir.

İş Ahlakı Dergisi, sosyal ve beşerî bilimler alanından akademisyenleri ve araştırmacıları dergiye katkı vermeye davet etmektedir. “Yeni Medya ve Etik” Özel Sayısında yayımlanmak üzere yazı göndermeyi düşünen araştırmacıların ve akademisyenlerin yazılarını en geç 30 Eylül 2015tarihine kadar ulaştırmaları gerekmektedir.

Sorularınıza en kısa sürede cevap alabilmek için admin@isahlakidergisi.com adresine elektronik posta gönderebilirsiniz. Dergi hakkında ayrıntılı bilgi için http://isahlakidergisi.com/ adresi ziyaret edilebilir.

Özel Sayı Editörleri
Prof. Dr. Robert Glenn Howard, University of Wisconsin-Madison, Communication Arts, A.B.D.
Yrd. Doç. Dr. Mehmet Emin Babacan, İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Türkiye

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: